onsdag 25 mars 2009

Voi voi nu har jag tagit initiativet att skriva ett kort inlägg för en gångs skull. Det händer ju hyffsat mycket numera fast jag orkar inte skriva om allt som händer, riktigt så hurtig är jag inte. Hade tänkt berätta lite om min förra helg, snarare lördagen (21/3). Det var nämnligen så att det var första gången jag åt sushi, gick på kaffelino, körde tjernobyl barnen på ett dansgolv, etc.

Hur som helst började kvällen med att jag, Elina, Viggo, David och Tor gick till Sushi Baren. Jag och David hade bestämt oss för att käka sushi, David avgudar tydligen sushi och jag ville bara prova det. Jag var stensäker på att jag skulle må riktigt illa av att käka det, fisk är det värsta jag vet när det kommer till mat och hela idén med att den skulle vara rå hjälpte inte det minsta. Hur som helst så köpte david en stor portion (12 bitar) för 100:- och jag köpte en mellan (10 bitar) för 89:-, bara för att få det avklarat så visste jag vad jag gav mig in på och hur idiotiskt det var att köpa mat för 90:- som jag visste att jag skulle spy av.

Vi fick våran mat, David fick äran att bära påsen och jag fick äran att gå med Elina. När vi kommer hem till mig så ringer Victor och Groth och säger att de också vill komma, så plössligt blir vi fler. Jag tar fram min ena flaska vitt vin och blandar den med en fruktsoda som jag köpt hem, gode det var smaskigt. Jag
och David sätter oss i mitt vardagsrum och ska börja käka medans alla sitter omkring oss med väntansfulla blickar. Så jag bestämmer mig för att ta en av de 4 sjögräs rullarna, de såg ju trots allt ganska goda ut. Men jag känner genast hur otroligt vidrig maten var, fyfan jag har aldrig provat något liknande förut. Som tur var så fanns det rullar med olika fyllningar, så jag bestämde mig för att ge den andra rullen ett försök. Ja den smakade helt förjävligt den med, MEN den gick faktiskt ner utan problem, den var inte alls lika jobbig att tvinga ner. Efter at jag käkat några bitar och druckit några glas så bestämmer jag mig för att ge upp, det var bara 3 bitar kvar av 10 jag är faktiskt ganska nöjd med det med tanke på hur jävla äckligt det smakade.

En stund senare får Elina ett samtal och säger att hon måste dra så jag sa hejdå osv (ni kan det där). Sen en stund efter de så kommer Kevin över med öl och cider, då drar David fram sina öl och Simon kommer förbi så småning om. Vi sätter igång och spelar en ny typ av öl spelet (som vanligt). Det går ruskigt snabbt för oss alla att klunka ner våra vätskor och så småning om skina som solar. När Joseph kom förbi så bad vi honom dricka från mitt röda vin bara för att få honom lite lättad från marken så att säga. Kevin informerar oss om att han måste kila hem och fixa något hemma så vi andra föreslår att dra till Josephs bil och hämta nå öl han hade liggandes. Grejen var att hans bil var parkerad på andra sidan stan i ett garage och vi var menade att börja våran krogsväng på Heroes hyffsat tidigt, vi går till bilen
och vipps så är musiken igång. Jag säger bara att det går inte att inte älska det ljud systemet, alla börjar skutta och dansa runt där i garaget och musiken höjs. Nu var det kalas i garaget, vi hojtade, sjöng och dansade glatt i en halvtimma. Då ringer Kevin och juste vi hade glömt honom där, stående utanför Heroes i en halvtimma ensammen i kylan.

Så det finns inget annat än att börja röra sig ditåt, så fort vi kommer ut på gatan så glömmer vi bort våran brådska och vi börjar kalasa runt på gatorna som ett gäng punkare. Vi hoppar och vrålar glatt överallt på stan, när vi äntligen lugnar ner oss och stannar för en röka så dyker min underbara flickvän upp från ingenstans. Jag blir typ överlycklig men samtidigt skämms jag så grymt mycket, jag mår så ruskigt dåligt av att vara full när hon är med, på något sätt är det så sårbart :o Jag vet inte riktigt. Iallafall så står vi och pratar och myser lite tills de andra drar iväg mig och påminner mig om Heroes, efter att ha gått ca 30m så taggar de andra upp mig igen och vi börjar genast att vråla vidare.

Vi kommer fram till Heroes och sätter oss vid ett bord. Här händer det typ inget speciellt, Joseph och David delar på en kanna öl och Kevin kommer in och är grymt less på oss (det förtjänade
vi) men vi uppmanar honom till att köpa en drink och det gör han. Efter ca 1 timma så bestämmer vi oss för att gå vidare. Först förbi på Cleo där det står världens drygaste vakt som bryter på finska, nej här var det stenhårda but och ingen under 20 fick komma in ikväll. Så vi börjar glatt röra oss mot Anatolia där Joseph säger att han måste ha ett glas vatten. Vi går in och står där en stund i väntan på den törstige Joseph, när han druckit upp sitt glas och snackat lite med vakten så bestämmer vi oss för att det var på tok för lite folk för att stanna och att vi istället skulle röra oss mot Kaffelino. Så vi går till Kaffelino vrålandes och skuttandes på gatorna. När vi kommer fram står det en lång vakt med häst-svans och en grym brytning på ryska, han var hur cool som helst iaf. Han stoppar oss och säger att det är 20+ ikväll och att vi var för unga, så jag går fram, visar mitt ID och han låter mig gå in. Men jag säger att jag ska vänta utanför tills mina vänner också får komma in.

Så Joseph drar samma "ragg" som sist och säger att han har varit här många gånger då det varit 20+, att de tar in yngre när det är så få som är där. Givetvis funkade det som en dans så han fick
också komma förbi, Simon började tjorva med att han hade ett Nordic Fighters kort och han hade därför rätt att komma in som mindre åring. Ironiskt nog så fungerade det efter några minuters diskussion. Sen så drog vi bara in Kevin och David med oss så vitt jag kommer ihåg, vi går in och betalar det otroligt dyra kostnaden, sätter oss vid ett bord och tar en öl. Jag tittar mig runt lite fundersamt och får syn på en jävligt bekant person, det var ju John! Vi hälsar och snackar på lite en stund. En liten stund senare drar Joseph mig till soffan eftersom att han hittat nå brudar, så vi alla sätter oss i soffan och snackar vidare lite medans Joseph drar raggen. Men det tar inte länge innan man lessnar på att sitta där, så jag drar med mig de andra och glider ner till dansgolvet. Jag, Simon och David var redigt berusade och därför har jag ingen som helst aning om vafan vi gjorde på golvet, vi hoppade omkring och ja halvdansade, det tog inte länge innan vi alla köra den underbara dansen TJEEEEEEEERNOBYYYYYYYL BAAAAAAAARNEN! Det var jävligt lite folk på dansgolvet men det passade rätt bra eftersom att det var mindre folk att hoppa in i när vi dansade omkring. Varje gång det kom någon brud och började dansa mot en så drog jag mina salsa moves och dansade bort snabbt som vinden, fråga mig inte varför. Jag skulle gissa att det berodde på att jag hade varit nojjig hela kvällen och därför tog jag största avståndet jag kunde från alla brudar.

Iallafall så försvann de andra allt eftersom att klockan snurrade på. Först Simon, sen David och runt 01.30 försvann Kevin med så då var det bara jag, Joseph och brudarna kvar. Vi dansade seriöst oavbrutet till 03.00, någon enstaka paus lär det säkert ha varit. Men som jag kommer ihåg det så dansade vi tills klockan var 03.00 och de skulle stänga. Josephs brudar hade bestämt sig för att dra till någon efterfest, men nej det skulle inte vi så vi drog hem till mig och slaggade runt 03.30 eller 04.00. Sen blir man väckt vid 11.00 på dagen därpå av att Palos morsa ville ha bilnyckeln för att hämta min morsa från rutvik (Jag hade haft FF dagen innan). Aja allt som allt var lördagen fecking awesome! Brände väl runt 400:- men ingen baksmälla och inget att må dåligt för YAY!

Over and Out!
Crillz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar