onsdag 23 december 2009

JUL

Jahapp, då satt man här igen. Fast det var ett bra tag sen jag skrev något sist, så jag tänkte att nu när jag sitter här med familjen i Uppsala och ser Bingolotto så ska jag nog passa på att dela med mig lite av mina jultankar. Jag funderar vart man ska börja, det finns ju så jäkla mycket att säga om just julen. Men jag tänkte att jag börjar från början "ha...ha", vad jag menar med det är att julen börjar ju egentligen redan vid 1a december då julkalendern börjar. Jag tror att den senaste julkalendern är den absolut sämsta julkalendern jag någonsin sett imo (in my opinion).
Mina systrar är helt galna i den där kalendern, fast de har ju inte sett mysteriet på greveholm tidigare så jag förstår de ;)

Men förutom den dåliga julkalendern så finns ju även den eviga julstressen, jag var på stan hela dagen idag. Satan i gatan vad folk var hysteriska, ändå utspelar det sig på dan före dopparedan. I år har jag varit så pass smart att jag köper de flesta och därbland de viktigaste klapparna under mellandags- rean. Här i Uppsala är vi bara 4 pers (grymt skönt) så jag har bara köpt 3st klappar nu före jul.

Men för att vara ärlig så känns inte det här som en riktig jul, den är inte alls nå bra. Det beror på att jag bara sitter och räknar dagarna, längtar hem så jävla mycket. Säg vad ni vill men jag saknar min brud så jäääääääääääävla mycket, har aldrig varit med om något liknande. Har nu varit utan henne i 15 dagar och de alla har varit så jävla jobbiga. Dock har jag kommit på den perfekta julklappen till henne (jag är säker på att hon kommer att glädjas av den). Så jag vill bara att julen ska vara över så att jag kan komma hem till Luleå till vännerna och bruden, där väntar ett traditionellt lan i kevins lokal!

Fast jag ska nog inte klaga så mycket antar jag, får försöka ta det som en man. Har ju syrran, morsan och Johan här och vi har sååååå mycket mat och dryck man kan drömma om. Jag återkommer antar jag!

Bitch ain't right, bitch left!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar